קוצר נשימה ומחלות ריאה

כל אחד מאיתנו יכול לחוות קושי בנשימה , ישנם אנשים שסובלים מקושי בנשימה על בסיס יומי תלוי בקיומה של מחלת ריאות או לב , או שניהם. אם נוציא מהמשוואה את העדר כושר גופני, הרי שאנו נותרים עם תחושה מעיקה של העדר יכולת לנשום בחופשיות בשכיבה פרקדן , בישיבה במנוחה, בעת התכופפות לשרוך נעליים או במאמץ קל. מטופלים רבים עברו הערכות לבביות וריאתיות בחלקן פולשניות , טיפולים שונים המלווים לעיתים בתופעות לואי , מבלי להקל על התופעה. לעיתים קרובות נשארים הרופא המטפל והמטופל עצמו בפני שוקת שבורה מצד אחד הבדיקות אינן מצביעות על פגם גופני כלשהו ומצד שני התופעות ממשיכות או אפילו מחמירות דבר המביא להתכנסות , הגבלה עצמית מפעילות גופנית ונזק נפשי וגופני ארוכי טווח.

קוצר נשימה

• מטופלים רבים סובלים שנים מקוצר נשימה המביא אותם לבירורים ממושכים , בחלקם פולשניים מבלי להגיע למסקנה על מהות הסיבה וכיצד להביא להקלה בתופעות.
• מרבית המטופלים שהסיבה לקושי בנשימה אינה ברורה מאליה, כמו מחלת לב או מחלת ריאות מתקשים להגיע לחוף מבטחים מכיוון שהגורמים לכך סמויים מין העין בהתבוננות ראשונה, אם בגלל העדר יכולת להסביר בצורה ברורה את תחושתם , אם בגלל שהעדר ממצאים אובייקטיבים חד משמעיים בבדיקות שבצעו, מונעת מהם מלקבל התייחסות הולמת למצבם, ובעיקר בגלל קיומן של מצבים מסייעים הגורמים למחלת הסרעפת, יתר לחץ דם ריאתי או דום נשימה בשינה.
• טיפולים ממושכים בתרופות המיועדות לאסטמה או לאי ספיקת לב הניתנים למטופל שאינו סובל ממחלות אלה, יכולים להביא לנזק מתמשך, מעבר לעובדה שאינם מסייעים למניעת התופעות.

קיומו של גודש ריאתי, קל לאבחון כשהגודש ניכר ומביא לסימנים פיסקליים טיפוסיים, אך כשהמדובר בתחילתה של אי ספיקת לב , הרי שניתן יהיה לאבחן גודש רק בעזרת צילום החזה, אקו דופלר של הלב, מבחן מאמץ לב ריאה או בדיקת ProBNP שאינה זמינה בקלות. כלל הבדיקות אינן זמינות ליד המטופל, העלול לבזבז זמן יקר עד לאבחון וקבלת טיפול מתאים.

טיפול במרחיבי סימפונות או במשתנים עלול להסב נזק כיליתי או לבבי במידה וניתן בגישת ניסוי וטעייה.  האבחון קשה במיוחד במטופלים עם מחלת ריאות ידועה המחמירה, בשל אי ספיקת לב, למשל  .

מכשיר בעל רגישות גבוהה המסוגל להעריך את כמות המים בריאות המטופל מאפשר להבדיל בין גודש ריאתי משני לאי ספיקת לב לבין סיבה אחרת שאינה קשורה בעודף נוזלים בריאות היה פותר את הדילמה , ואכן , הוא פותח בחברת הזנק ישראלית , ונוחל הצלחה מרשימה בכל העולם.

הטכנולוגיה מבוססת על שידור מכוון של גלים אלקטרומגנטיים בעוצמות נמוכות מאוד (כאלפית

מעוצמת שידור סלולרי) לרקמת הריאה, ומדידת המקדמים הדיאלקטריים (תכונה המאפיינת את התפשטות הגל האלקטרומגנטי ברקמה) הרגישים בעיקר לריכוז מים. באופן זה מחושב אחוז הנוזלים בריאות, והתוצאה מוצגת למטפל על גבי מסך.




ברשותנו המכשיר, שמאפשר תוך 30 שניות לאבחן קיום עודף נוזלים בריאות, ובכך לצמצם עד למינימום את הצורך בבדיקות מתישות ומיותרות.

השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם.